TIL i LOMQE, dues cares de la mateixa moneda

No Comments Activitat política,POST-IT (nota adhesiva),PSM-més per Menorca

nens_perill_corrent_sos_GRAN
(Darrer plenari de la legislatura.Darrera pregunta oral a la Consellera d’Educació. Balanç zero.)

Quin és el seu balanç d’aquests quatre anys de gestió de la Conselleria d’Educació? On són les tan anunciades autopistes de l’educació del president Bauzá? I on ens han portat aquestes autopistes?

Li he donat, sra Consellera d’educació, l’aportunitat de respondre amb “autobombo” a la pregunta, i vostè m’ha respost quasi amb un twitt (o un whatsapp, com fa ara el Govern).

Jo li diré, Sra Riera, la seva autopista d’educació és l’autopista del caos ,que ens porta al no-res. Una autopista-rotonda que ens fet donat voltes i més voltes durant quatre anys, i perdre el temps (un temps preciós). Tenim la rotonda del TIL, i tenim la rotonda de la LOMQE.

Les rotondes poden servir per millorar la circulació i generar seguretat; però poden servir també agredir el territori innecessàriament sense portar en lloc. Les rotondes de Bauzá no porten en lloc. Són les rotondes de l’absurd. I les rotondes no tenen destí, no tenen horitzó.

I l’educació necessita d’horitzonts clars, i camins certers. Açò és parlar de tres coses; tres coses que són inqüestionables; que les han reiterat tant organismes balears -la UIB- com internacionals, com l’UNESCO; i són

PROFESSORAT, formació, innovació, del seu reconeixement, de la confiança dipositada que es tradueix en autonomia i flexibilitat en els centres;
RECURSOS, reduint ràtios, diversificar l’atenció, etc.;
ESTABILITAT, diàleg i consens entorn d’uns mínims.

En canvi, vostès han fet tot el contrari (no es pot fer pitjor!):

– han romput el consens del model lingüístic a l’escola, han volgut modificar el model d’escola per decret-llei; han governat de forma autoritària i sectària (llei mordaça-símbols, amb expedients a directors, amb llistes negres,…);

– han retallat professors i recursos, i sobretot, sobretot,

– han insultat i menyspreat als docents.

I ara, després de sortir de la rotonda del TIL, ens ham posat la rotonda de la LOMQE. El Govern vol implantar la LOMQE com va imposar el TIL, sense comptar amb els docents.

Donar voltes a una rotonda indefinidament no és llibertat és fer l’ase. Ens volen fer fer l’ase, i no ho aconseguiran.

La LOMQE genera marginació i exclusió; però sobretot és una irresponsabilitat obligar a implantar-la quan hi queden 6 mesos per començar el curs, s’han de definir plantilles, organitzar horaris,… amb esborranys de decrets i ordres que no se sap com quedaran definitivament. És una irresponsabilitat. El Govern té la llibertat de fer com altres comunitats autònomes, i aplaçar la implementació un curs. I no no vol fer, per què? Per fanatisme, i no es pot gestionar l’educació amb fanatisme.

Jo avui no li demanaré la dimissió per la corruptela en el Cas Deyà; però sí que li deman que abans d’anar-se’n:

1. retirin el recursos sobre el DTIL,
2. aplacin l’aplicació de la LOMQE, i
3. demanin perdó pel mal causat i per l’herència que ens deixen.

De la resta -de les retallades- no es preocupin, açò ja ho farem noltros.

Sobre l’autor

Benvingut al bloc personal de Nel Martí, un espai per a la reflexió i la comunicació. La columna vertebral del bloc és l’article breu, publicat de forma periòdica i sempre relacionat amb l’actualitat social, cultural o política. Més sobre l'autor

Arxius

Categories